usa

Training School + NYC Trip

By Linda Taylor - 12:18:00

Vždy keď som čítavala blogy aupair-iek, nikdy som nechápala, prečo prvé dni píšu iba o tom, aké sú unavené. Čo je predsa, na nejakej aupair škole a prvých dňoch v rodine také vyčerpávajúce? Prišla som na to. Úplne všetko.
V training school ma dorazil hlavne časový posun, keď som sa hneď prvý deň vrátila o 6 hodín späť. Ale vlastne, to začalo ešte deň pred tým, keď som pred odletom do USA, nešla ani spať. Ak som dobre napočítala, odhadom som nespala asi 45 hodín. Po prílete do školy, som len celá bez seba čakala na večeru a na to, ako ľahnem do postele. Ráno 6:15 bol už ale budík a kedže bol vo mne trochu stres z nového prostredia, vstala som ešte o pol hodinku skôr. A takto to išlo každý deň, s tým, že čas na spánok počas dňa ani zďaleka nebol, no proste škola dala zabrať. Nešlo o nič náročné, ale sedieť tam celý deň, keď máte spánkový deficit, bolo na nezaplatenie.
Po dvoch dňoch však prišiel deň D a my sme šli na výlet do New Yorku. Alebo, predražený výlet do New Yorku. Tento výlet organizuje agentúra a hostrodina si môže vybrať, či Vám ten výlet zaplatí a daruje ako darček, alebo si ho platíte sami. Samozrejme, ja som bola z tej menej šťastnej menšiny a platila som si ho sama. Popravde som dosť váhala či vôbec ísť, pretože cena za výlet bola 50 dolárov a vlak z mesta v ktorom bývam do NYC, je 15 dolárov spiatočný. Ku tomu, som si ešte na poslednú chvíľku zaplatila vstup na Top Of the Rock, čo bolo ďalších 25 dolárov.
V deň D nás ale čakalo ešte ranné prekvapenie v podobe zdravotného kurzu. Vždy som si myslela že zdravotný kurz v autoškole bol nuda, ale toto bolo ešte horšie. Fakt som si pripadala ako debil, keď mi niekto ukazoval, ako si mám zalepiť leukoplast pri porezaní nožom. No ale prežila som, a po skončení som mala presne 2 minúty na to, aby som vybehla do izby, pobrala veci, nachystala sa a stála už pred autobusom. Stihla som, ale samozrejme že autobus aj tak meškal cez 20 minút.
Program bol taký, že sme mali najprv prehliadku autobusom po New Yorku, lepšie povedané vystáli sme všetky zápchy na Manhattane a zastali sme na 10 minút pri soche slobody, ktorú ak som chcela vidieť, tak jedine cez zoom na fotoaparáte. Ale nie, bolo to fajn vďaka super spoločnosti. Pri soche slobody, sme obdržali nášho sprievodcu, ktorého aj tak nikto po dvoch minútach nepočúval a ak áno, tak len preto, že jeho piskľavý hlas v reprákoch ktoré boli naplno, nešlo prepočuť. Zobral nás na hlavnú stanicu Grand Central (záverečná scéna friends with benefits alebo slávny návrat Sereny Van Der Woodsenovej). Tam nám ukázal tajné miestečko na oddych kde sme mali pol hodinku na to aby sme sa najedli. Po pol hodinke, ako to už býva zvykom , dvaja členovia chýbali a tak sme ďalšiu pol hodinku čakali. Neprišli, tak sme odišli a cestu ďalej museli nájsť sami a hlavne pešky.
Prichádzame ku slávnemu Top Of the Rock, ktorý rozhodne stál za to. Výhľad na nočný New York je na nezaplatenie a 25 dolárov rozhodne neľutujem.
Po hodinke ,,tam hore,, sa vyberáme vlastnou cestou na Time Square, kde strávime nejakú hodinu pri selfie fotkách a pomaly hľadáme cestu ku Empire State building. Po ceste ma však zlákajú zľavy vo Victoria Secret a tak sa odpájam od skupiny a idem vlastnou cestou. Je 8:45 a ja mám 15 minút na to, aby som sa dostala k Empire State Building. 8:52, konečne dostanem vytúženú tašku VS a behom sa predieram cez davy ľudí ku východu. Vonku trošku uberám na tempe, ale stále bežím a pred sebou, alebo už skôr nad sebou vidím Empire. Pohľadom zaostrujem pred vchodové dvere, ale nikde ho nevidím a tak pridávam na tempe, aby som prišla na čas. Po pár metroch ho konečne vidím! Stihla som, počkal na mňa. Chuck Bass to síce nebol, ale aspoň autobus som stihla a neodišli bezo mňa. Po hodinke a pol cesty sme konečne dorazili do školy, kde sme sa už len pobalili na ďalší deň. O tom ako odchod a príchod ku rodinám vyzeral, Vám napíšem neskôr ♥
Na konci, Vám pridám pár fotiek z telefónu, ktoré vám USA a môj pobyt priblížia ešte viac.

Kamka z Česka na TimeSquare a super kamoš z Talianska/ Niečo pre milovníkov Arizony a Reesses/Večera v škole na americký spôsob (z tých plastových tanierov jedia američania aj doma)/Pizza na privítanie aby sme nezomreli hladom/ Krásne okolie školy