Thassos

By Linda Taylor - 5:27:00

V pozadí počujem príjemnú  hudbu ktorá ide z mestečka. Hlasy ľudí ktorí kecajú na trhovisku, prebíja krik detí ktoré sa bláznia na pláži alebo sa tešia z cukrovej vaty na trhoch . Keď si tieto zvuky odmyslím počujem jemný šum mora a zároveň zvuk ktorý vydávajú vlny bijúce o útes . Ja si len tak sedím na balkóne s vyloženými nohami a v ruke držím repelent bez ktorého by tu človek neprežil . Pri predstave že si tu užívam posledné hodiny sa mi tlači von slza . Tento ostrov ktorý je preplnený ľudmi, ale pri tom počet  obyvateľov je menší ako dedina v ktorej žijem, mi prirástol k srdcu svojou rôznorodosťou .

Na pobreží narazíte na pláže ktoré by svojou čisto modrou vodou mohli konkurovať exotickým plážam v Karibiku , keď zájdete do mestečka objavíte pravý grécky život ktorý si zachoval svoju kultúru aj napriek prívalu turistov. Ak prejdete do vnútrozemia ste z jednej strany obklopený nebičkovo modrou vodou v kombinácii so zelením porastom a z druhej strany máte pohľad na mohutné skaly ktoré sú posiate olivovníkmi. Ak zájdete viac do vnútrozemia máte miestami pocit že ste sa ocitli na púšti a o chvíľku narazíte na les v ktorom sa ukrývajú vodopády ktoré Vám pripomínajú dovolenku na Bali. Strávila som tu večer s jedným Grékom a keď som sa ho spýtala či niekam cestujú počas leta povedal nie . Zo začiatku mi to neišlo do hlavy ale potom som pochopila že to bude tým že oni tu majú všetko, tak načo by niekam chodili však ?

Tento ostrov si ma ziskal hlavne tým ze som ho spoznala hlbšie a nie len lehátka na pláži . Úprimne Vám poviem že nebyť najsvetovejšej delegátky pani Evky asi by som si ho tak neužila . Ona tu bola vždy pre nás a keď som ju čo i len videla prechádzať na jej skútri niekde naokolo hneď som mala lepšiu náladu .

Prvé dni sme strávili na plážach a posledné dva dni mali pre mňa asi najväčšiu hodnotu . Včera sme mali jazdi na Jeepoch spojenú s menšou (opičou turistikou) . Jazda na Jeepe bola skutočne nádherná a dokonca som si to vyskúšala šoférovať aj sama ( moja mama  sa za celý ten čas bála aj nadýchnuť a sestre vytriaslo aj dušu , ale čo mňa potom hlavne že som si to vyskúšala ) . Počas jazdy sme zastavovali pri vodopádoch kde naša sprievodkyňa vybrala vždy dve trasy . Jedna bola opičia (doslova) a druhá bezpečná. Samozrejme  že ja som sa vybrala tou prvou pri ktorej sme sa doslova šplhali po skalách . Niektorí sa úplne vhodne obuli a skaly sa im v sandálkach zdolávali na nezaplatenie  ( áno, tým myslím seba ) . Ďalej sme navštívili opustenú dedinku Kastro kde sa počas roka nachádza iba jeden pán ktorý sa tam stará o kozi a o turistov . Poviem Vám, že na to že tam nežije je ta dedina v zachovalejšom stave ako niektoré u nás . Potom nasledovalo ešte par zastávok ktoré som už vnímala len tak tak nakoľko som z jazdy po skalách mala vytrasenú už aj dušu a zaprášené už aj v ušiach .Celý tento deň nás sprevádzali kozi, ktoré tu nájdete voľne pobehovať na každom kroku. Dnes sme strávili celý deň ma lodi kde sme lovili ryby ( nie nechytilo som žiadnu) , kúpali sa v otvorenom mory a skákali z najvyššej paluby priamo do mora . Kapitán lode nám pripravil najlepši obed z celej dovolenky grécke jedlo soulaky (tuším sa to tak píše )
Mohla by som Vám tu písať ešte romány o Tom ako je tu úžasne ale s tým ako mesto pomaly utícha tak utícha pomaly aj môj organizmus a je pripravený na spánok . Ráno o 6 už vyrážame na letisko .
Ak tento článok čítate tak isto ležím doma mŕtva vo svojej posteli kedže článok kvôli fotkám zverejním až zajtra.